#webit 2013: Pregătiți-vă de generațiile viitoare de clienți chiar dacă acum ei au 2 sau 4 ani

2webit9
Foto: Panel de discuții de la Conferința de Marketing Digital la #webit 2013

La #webit în acest an se pune mare accent pe faptul cum să implici utilizatorii în activitățile comerciale și cum să obții un nivel de loialitate față de brand pentru mai mult timp.

În cadrul conferinței de Marketing Digital și Inovație s-a discutat mai multe despre acest angajament al clienților.

Printre cei mai activi speakeri au fost Chris Schaumann (VP, Digital Marketing, Nokia), Jay Altschuler (Director, Global Media, Unilever), Neslihan Olcay (VP, IAB Turkey) și Glen Parker (Director de cercetare, Wave7).

Speakerii într-o discuție despre marketingul digital și clienți
Speakerii într-o discuție despre marketingul digital și clienți

Neslihan a pus accent pe viitoarele generații de clienți, spunând că acești vor fi total diferiți. Conform unui sondaj printre companiile din Turcia (Turcia fiind una din cele mai active țări pe Facebook):

61% din companii spun că e din ce în ce mai greu să obții loialitatea clienților
49% nu țin pasul cu noile tehnologii
42% nu știu exact pe ce platformă să se concentreze
41% nu știu cum să comunice cu clienții online

Într-un studiu din octombrie 2013, se arată precum:

53% din companii cred că lucrurile pe digital se schimbă prea repede și nu țin pasul
52% spun că nu știu cum să folosească uneltele digitale
40% spun că nu fac nimic pentru că felul cum fac acum mereu a fost așa

De asemenea Neslihan a dat câteva exemple: Nepoțica ei de 4 ani, știe cum să se uite la desenele animate preferate pe youtube după ce se termină la televizor. Are telefon unde folosește mai multe aplicații, și preferă discuțiile pe Skype în schimbul celor la telefon.

Altă nepoțică de 2 ani, în timpul unei discuții între mămică și o prietenă, și nu știau exact un lucru, aceasta a zis: ”Use Google”, chiar dacă încă nu știe bine a pronunța cuvântul Google.

Cei mai bătrâni ai noii generații de clienți sunt tinerii de 16 ani.

Publicul de la #webit2013
Publicul de la #webit2013

Glen s-a concentrat mai mult pe trenduri și necesitățile utilizatorilor de rețele sociale, acesta spune precum companiile care se vor arunca după trenduri nu vor avea de câștigat. În principiu trebuie să-ți înțelegi consumatorii și să începi propriul trend. Trebuie să fii un lider al schimbării și nu un urmăritor al trandurilor.

În urma unei cercetări a Wave7 s-au identificat 5 lucruri de ce unii fac lucrurile care le fac pe rețele. Acesta spune că fiecare din noi are un prieten care face poze la mâncare și le publică pe Instagram. Lucrul important nu e să ne gândim dacă e bine sau nu, ci care este motivul pentru care persoana dată publică o face, deoarece fiecare are în spate o motivație, urmărind acest principiu s-a ajuns la următoarele motivații interne.

Utilizatorii au nevoie de:

#1. Învățare, acționează deoarece în felul acesta învață cum să fie, cum să se comporte, cum să accepte reacțiile care vin după.
#2. Relație, caută persoane care au aceleași obiceiuri și preferințe ca și ei.
#3. Diversificare, utilizatorii vor să fie diferiți de ceea ce văd, sau să aparțină unui grup care îl preferă
#4. Progress, vor să ajute ca unele lucruri să se schimbe, iar prin actualizările lor speră că cineva va observa ceea ce trebuie schimbat și va schimba
#5. Recunoaștere, vor ca oamenii să-i știe pentru ceea ce sunt și meritele care le au.

În urma acestor principii o campanie de publicitate pe digital ar trebui să fie creată.

Chris de la Nokia, s-a axat pe mobile, acesta spune că persoanele din domeniu nu ar trebui să aștepte anul mobile că acesta demult a trecut. Ar trebui ca persoanele să treacă pe mobile, companiile să devină digitale. Crește din ce în ce mai mult accesările de pe tablete și telefoane, iar cei care nu vor avea versiuni pentru aceste device-uri vor avea de pierdut.

L-a citat pe Darwin spunând ”Nu cei mai puternici și mai rapizi sunt cei care supravețuiesc, ci cei care se adaptează mai repede la schimbare”.

Trebuie să știi care e motivația clientului tău
Trebuie să știi care e motivația clientului tău

De asemenea într-o companie care se dorește a fi digital nu trebuie doar un Digital Manager să se ocupe de asta, ci fiecare angajat să facă parte din digital, deoarece Manager-ul e demult în lumea sa, iar orice lucrător trebuie să fie în această lume.

Jay de la Unilever a vorbit mai mult de poveștile din spatele publicităților, asta e ceea ce este viral.

Iată exemplul unei campanii pentru săpun, unde nu se promovează săpunul, ci îndeamnă oamenii să se alăture unei campanii.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente